Mediavägg!


Dags för ett inlägg om att slippa dessa återkommande trassel i tv-bänken. Det är inget nytt, alla vet nog vad jag talar om ang hemmabio, dvd, tv-spel mm. Undrar hur många meter kabel man egentligen har trasslat ihop där bakom tv-bänken? Den vägg vi har valt att ha tv:n på så reglade jag ut den ca 150mm, Införskaffade 2st inbyggnadshögtalare och byggde lådor till dessa som jag monterade på den befintliga väggen. Jag reglade upp väggen så att jag fick en nicsh för tv:n (55") samt en nisch ovanför med en infräst led-belysning i underkant, denna nisch är endast för att kunna ställa tavlor eller dyl. Under tv:n tog jag ett hål i den befintliga väggen så att jag hamnade under trappan vid barnvagsförvaringen (ett senare inlägg om detta). Jag kommer att bygga ett skåp efter storleken på detta hål där jag sedan placerar alla tillbehör till tv:n (dvd,boxer,reciver etc) Det gör att vi får alla sladdar i utrymmet under trappan och man kan koppla där utan att dra ut någonting framför tv:n på golvet. Vi kommer då inte ha någon tv-möbel på golvet framför tv:n för att få en mer fri och öppen passage för att sätta sig i soffan (ja det e ju inte jättetrångt men ändå) Jag valde att endast fälla in 2 högtalare här då det kommer att räcka med ett bra stereoljud, vi kommer lägga krut på hemmabio i vardagsrummet på plan 2. Sen kommer det även bli inbyggnadshögtalare i taken och lite annat men det tar vi i ett senare inlägg, just nu var det ganska trevligt att släppa det "grova" bygget och göra lite inredning emellan.  /Mathias
 
 
 
Plåtreglar och isolering
 
 
 
Plywood innan gips.
 
 
Gips och provmonterade högtalare.
 
 
Provmålad kulör, Nordsjövit. Dock är det kvar att bygga skåpet och montera det i väggen under tv:n
 
 
Inbyggnadshögtalarna är av märket Canton.
 

Rösta på min blogg i Årets Byggblogg!

 
 

Kommentarer
Postat av: Niklas F

Bra blir det!!
Från en trogen läsare

2013-05-16 @ 21:16:52
Postat av: Lilla My

Oj vad imponernade!
/En glad läsare från skåne

2013-05-16 @ 21:19:13
Postat av: Ulrika Audelius

Hej!
Vilket spännande projekt ni håller på med.
När det gäller era köksplaner så är ni varmt välkomna till oss på Ballingslöv Järfälla.

Med vänlig hälsning
Ulrika

Svar: Hej Ulrika! Vad kul att du tittade in!Tack för trevligt bemötande, och vi hörs inom kort!
Mvh
Sandra & Mathias
Villa Mörlin

2013-05-17 @ 17:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0